Sunday, October 21, 2012

Josca en One Direction

De Meppelse Josca heeft een boek geschreven over de populaire boyband One Direction. Afgelopen dinsdag ging ik met mijn camera bij haar op bezoek. Doel was om een videoportret van haar te maken voor het nieuws van TV Drenthe die avond van ongeveer anderhalve minuut. De beperkende factor is zoals vaak de tijd. Omdat we pas in de middag hebben afgesproken, heb ik welgeteld 6 uur de tijd om te filmen, weer naar Assen te rijden en te monteren. Vaak kies ik ervoor om eerst het hoofdinterview op te nemen en dan de beelden te maken (foto). Geluid neem ik in dat soortgevallen op met een richtmicrofoon op statief, omdat ik de kwaliteit daarvan beter vind dan van een dasspeldmicrofoon. In dit filmpje heb ik in bijna alle shots een rails gebruikt om de kijker te laten zien waar het om gaat (met zijn of haar neus op de feiten te drukken). Je ziet hoe Josca tussen de One Direction posters zit. Een totaalshot zou ook kunnen, maar dan zijn er veel factoren die afleiden zoals haar bed, bureau en kastjes. Hetzelfde geldt voor de beweging over de tekening die ze aan het maken is in de woonkamer.

No comments:

Icelandic snowballs

Het is al een jaar geleden dat ik op IJsland was om een korte documentaire te maken met Birta Rós, een IJslandse muzikant.  Het was vo...